Waar denk jij aan bij een luxe hotel? Je moet vaak nog steeds zelf de gordijnen dicht doen, informatie aanvragen en uitchecken. Volgens DigitalTrends komt Google met de oplossing: Google Assistant gaat samenwerkingen aan met verschillende hotels. Dit doen ze ook om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Smart! Dat wordt een ultra-luxe verblijf…
Hotelverblijf met Google Assistant
Gasten kunnen dingen zeggen als: ‘Hé Google, plan een wake-up call’ of ‘Hé Google, vraag om meer handdoeken’. De verzoeken kunnen specifiek op elk hotel worden afgestemd. Gasten kunnen YouTube afspelen om toegang te krijgen tot het nieuws, muziek afspelen via compatibele streamingdiensten en zelfs trainingsvideo’s bekijken. Het hotel kan het zelfs optioneel maken om de lichten, jaloezieën en andere apparaten in de kamer te bedienen via Google Assistant. Bij sommige hotels is het ook mogelijk om snel uit te checken via spraakopdrachten. Zo hoeven gasten niet in de rij te staan en kunnen hotels de kamer snel omdraaien voor de volgende gast. Google Assistant kan ook antwoorden geven over lokale informatie, inclusief weersvoorspellingen en CDC-informatie over COVID-19-voorzorgsmaatregelen.
Privacy en samenwerkingen
Google wil gasten die zich zorgen maken over privacy ook verzekeren dat er geen camera op de Nest Hub is en dat er nooit audio-informatie wordt opgeslagen. Elke activiteit op de Nest Hub wordt gewist voordat de volgende gast arriveert. De nieuwe Google Assistant-integratie is te vinden in geselecteerde hotels in het hele land, evenals in enkele hotels in het Verenigd Koninkrijk. Google zegt dat er meer hotelpartnerschappen op komst zijn, en dat deze integratie slechts één manier is waarop het bedrijf hoopt samen te werken met andere bedrijven.