Als bedrijven de afgelopen maandag iets intensief hebben gedaan, is het nadenken over nieuwe strategieën en nieuwe producten om het hoofd boven water te kunnen houden in tijden van crisis. Ook Lululemon, een retailer in fitnesskleding, heeft een nieuwe stap gezet. Het bedrijf heeft voor 500 miljoen dollar Mirror gekocht. Een start-up die slimme spiegels verkoopt waarmee je via een streamingsdienst thuis kunt sporten en waarin je jezelf tegelijkertijd kunt zien.
Een smart gym via Mirror
Een slimme spiegel die jouw slaapkamer omtovert tot smart gym. Ideaal nu de sportscholen gesloten zijn. Ook ideaal als de sportscholen morgen weer open gaan en je achter het net vist met een plekje reserveren. Door de coronarichtlijnen zijn er namelijk minder plekken beschikbaar. De CEO van Lululemon is blij met de aankoop. Calvin McDonald geeft aan dat hij met Mirror de community fitnessfans die hij met zijn merk heeft gecreëerd nog sterker wil maken.
In een interview met The New York Times geeft McDonald aan dat de uitbraak van Covid-19 en de aankoop niets met elkaar te maken hebben. Toch valt het toevallig wel goed samen. Zeker nadat de fysieke van Lululemon een tijd gesloten moesten blijven door de uitbraak van het virus.
Zo werkt Mirror
Op de website van Mirror legt de start-up precies uit wat de slimme spiegel kan. Volgens het bedrijf is het een yoga studio, boksschool, personal trainer en smart gym in een. Naast de online lessen die je kunt streamen, kun je ook je slimme horloge koppelen om je hartslag en andere vitale functies te meten tijdens je work-out. Met alle gegevens die de spiegel verzamelt, krijg je wekelijks een update over je fitness-voortgang. Overigens is Mirror niet goedkoop. Je telt meer dan 1.400 dollar neer voor het display met spiegeleffect. Daarnaast tel je ook maandelijks een bedrag neer voor een fitnessabonnement.