Heb je het ook gemerkt? Op 24 februari gingen verschillende Nest-camerasystemen een paar uur op zwart. Google loste het probleem snel op, maar het betekende wel dat een groot aantal gebruikers tijdelijk geen beeld hadden en huizen iets minder veilig waren. Google heeft excuses gemaakt.
Storing zet Google Nest op zwart
De storing bij camera’s van Google Nest zorgde ervoor dat er tijdelijk geen video’s konden worden opgenomen. Ook livestreamen was onmogelijk. Vice-president Rishi Chandra van Google Nest bevestigde de glitch in een recent statement en gaf aan dat er inmiddels een fix is uitgerold. Alle camera’s werken weer naar behoren. Het enige wat Google niet kan terugdraaien is het ontbreken van videogeschiedenis.
Vergoeding voor ongemak
Een software-update aan de servers voor data-opslag veroorzaakte de storing. De update was gepland, maar verliep niet volgens plan. Gebruikers die nog steeds problemen ervaren kunnen contact opnemen met het supportteam van Google Nest. Gebruikers van Nest Aware die getroffen waren door de glitch krijgen een vergoeding van 5 dollar voor het ongemak. Zij worden door Google via e-mail benaderd, wanneer het tegoed is teruggestort op de rekening of creditcard die gekoppeld is aan hun account.
Lees hier meer over Google Nest.