Een bewogen week voor Sonos-gebruikers. Het leek erop dat een grote groep producten binnenkort niet meer ondersteund zou worden. Veel gebruikers waren daarover verontwaardigd. Sonos topman Patrick Spence bood zijn excuses aan en vertelde hoe de vork in de steel zit.
Ophef over Sonos-producten
De originele Zone Players, de Connect en de eerste generatie Play:5, een paar van de producten die ‘onbruikbaar’ leken te worden. Spence sprak dit bericht in zijn statement echter tegen. De betreffende producten krijgen geen nieuwe features meer. Sonos verstrekt daarentegen wel bugfixes en beveiligingsupdates , voor zolang dat kan. Zo kunnen de producten dus nog gewoon gebruikt worden.
Excuses van Sonos
Als Sonos eventuele problemen niet kan verhelpen met bugfixes, dan worden er alternatieven geboden. Dat beloofde Patrick Spence in zijn statement. Daarnaast bood hij zijn excuses aan voor de gebrekkige communicatie rondom deze kwestie. Ook reageerde hij op kritiek die Sonos kreeg op het inruilprogramma ‘Recycle Mode’. Middels dit programma kunnen Sonos-gebruikers hun oude producten onklaar maken. In ruil daarvoor krijgen ze 30% korting op nieuwe producten. Hierover zei Spence dat het programma niet bedoeld was om consumenten onder druk te zetten.
Nieuwe plannen
Sonos maakt binnenkort meer bekend over nieuwe plannen. Deze plannen zijn erop gericht om oude producten te laten blijven functioneren en te laten samenwerken met nieuwere varianten. We zijn benieuwd met welke nieuwe gadgets en ideeën ze komen!
Meer over Sonos
Meer lezen over Sonos? Dan lees je hier over de Nederlandse assistent op Sonos speakers, de slimme speakers in samenwerking met Ikea en Sonos Amp.