Het is een van de redenen waarom mensen aarzelen om voedingsproducten online te bestellen. Ze moeten namelijk thuis blijven voor de levering ervan. Daarom test Albert Heijn nu een nieuwe en erg vernieuwende leveringsmethode uit. Dankzij een slimme videodeurbel en de smart lock van Nuki kunnen boodschappen ook aan huis worden geleverd wanneer de bewoners er niet zijn.
Albert Heijn test het innovatieve leveringsmodel als eerste uit. Hoe werkt het? Nadat de klant online heeft besteld, worden de boodschappen rechtstreeks in zijn koelkast geleverd. Hij hoeft dus niet thuis te blijven om zijn boodschappen in ontvangst te nemen.
| Bekijk hier alle berichten over innovatie
Wanneer de bezorger komt, belt die gewoon aan via de slimme videodeurbel. Die is rechtstreeks met de smartphone van de klant verbonden. De klant ziet dan op zijn smartphone dat de bezorger voor de deur staat, en hij opent de deur op afstand. Dankzij de videodeurbel en de Nuki App kan hij het leveringsproces volledig volgen.
Van een wijntje genieten
“Mensen die laat thuiskomen van het werk zullen het geweldig vinden dat ze de boodschappen voor het avondeten gewoon uit hun koelkast kunnen nemen en meteen kunnen beginnen te koken, terwijl ze genieten van een lekker wijntje.” Dat zegt Christoph Lückl, Global Business Development Manager bij Nuki.
Het Nuki Smart Lock 2.0, dat nog maar onlangs op de markt werd gebracht, is uitgerust met een innovatieve deursensor, en dat biedt extra voordelen. Niet alleen kan de deur op afstand worden geopend, via de app kan ook worden gecontroleerd of de bezorger bij zijn vertrek de deur goed gesloten heeft.
Regio Alkmaar heeft de primeur
Albert Heijn test het vernieuwende leveringsmodel sinds oktober uit in de regio van Alkmaar. De testfase zal 8 weken duren. Tijdens deze testperiode zal veel aandacht worden besteed aan de ervaringen van klanten en bezorgers.