Internetprovider Tele2 heeft de snelste klantenservice van Nederland. Klanten staan daar gemiddeld 2:16 minuten in de wacht voordat ze worden geholpen. Bij XS4all staan klanten met gemiddeld 10:20 minuten het langste in de wacht. Dat blijkt uit onderzoek van ProviderCheck.nl.
Voor het onderzoek belde ProviderCheck.nl met 11 internetproviders: Tele2, T-Mobile, KPN, Delta, Telfort, Youfone, Caiway, Online.nl, Ziggo, NLE en XS4all. Iedere provider belde de vergelijkingssite twintig keer met 4 vragen; voor iedere vraag werd 5 keer gebeld.
| Bekijk hier alle berichten over XS4all
Tijdens het contact met de klantenservice werden de volgende 4 vragen gesteld: ik wil mijn abonnement opzeggen, ik heb een vraag over mijn factuur, mijn internet werkt niet/is traag en ik wil mijn pakket verhogen. Voor iedere vraag belde ProviderCheck.nl 5 keer met alle providers. Zij zijn steeds met dezelfde vraag op hetzelfde tijdstip gebeld.
Kortste wachttijd bij opzeggen contract
Voor het opzeggen van je contract hoef je het minst lang te wachten. Gemiddeld is dat binnen 4:15 minuten geregeld. Het verhogen van je pakket duurt daarentegen met gemiddeld 6:32 minuten het langst. Daarnaast stond men bij 2 van de 4 vragen bij NLE langer dan tien minuten in de wacht en werd bij 2 telefoontjes zelfs de verbinding verbroken.
Met het onderzoek wil ProviderCheck.nl inzicht bieden in de bereikbaarheid van de klantenservice van de providers. ProviderCheck.nl herhaalt dit onderzoek dan ook ieder halfjaar.
Uit ander onderzoek blijkt overigens dat XS4all onder klanten juist de populairste alles-in-één aanbieder is. Reden hiervoor zijn de betrouwbaarheid, de kwaliteit van de verbinding en het bereik, en de technische ondersteuning die XS4all biedt.