Gemiddeld spendeert de consument 150 minuten per week aan boodschappen doen en sjouwt hij 300 kilo per jaar mee naar huis. Kostbare tijd en energie die beter is te besteden! De start-up Stockon springt in dit gat met de ontwikkeling van een app. Voor iedereen die niet meer wil sjouwen, niet meer mis wil grijpen en niet meer wil nadenken over zijn favoriete boodschappen is er nu een voordelige, tweewekelijkse boodschappenservice die leert wat er nodig is en dit als eerste food-commerce speler door heel Nederland gratis thuis bezorgt.
De totale boodschappenmarkt zet jaarlijks maar liefst 35 miljard euro om, waarvan naar verwachting het aandeel voor online boodschappen de komende jaren groeit van 3% richting de 20%. De consument die online shopt zoekt daarbij vooral gemak. Iedereen maakt het weleens mee: je zit op het toilet en het toiletpapier is op of je zit net lekker aan je ontbijt en je pot pindakaas is leeg. Stockon speelt hier slim op in met een vernieuwende app die leert van het verbruik, waardoor je nooit meer zonder hoeft te zitten.
Van Den Helder tot Maastricht, van Delfzijl tot Middelburg, Stockon bezorgt als eerste overal in Nederland. Volgens Rene Hansen, co-founder, zal het assortiment bij de start zich voornamelijk richten op het bezorgen van houdbare producten. Hansen geeft aan dat Stockon de ambitie heeft om het assortiment in de loop van de tijd snel uit te breiden. Dit zal mede gebeuren op basis van de feedback van de klanten. Iets niet in het assortiment? Stuur een chatberichtje naar de customer care via de app of de website en het wordt meegenomen!
Het concept: geen losse boodschappenlijstjes meer, maar eenmalig een digitale voorraadkast aanleggen. Elke 2 weken volgt er een levering die natuurlijk te pauzeren of aan te passen is indien de situatie daarom vraagt. Vóór iedere levering doet de app een suggestie over welke producten aangevuld moeten worden, gebaseerd op verbruik, gezinssamenstelling en persoonlijke voorkeuren. Zo krijgt de app de inzichten om het leven zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Volgens medeoprichter Stephan Bosman is Stockon de eerste partij in Nederland die boodschappen rechtstreeks van de producent aan de consument gaat leveren. Daarom garandeert Stockon dat men minstens zo voordelig uit is als in de supermarkt, met bovendien korting op de favoriete boodschappen. Verder onderscheidt de service zich door gratis te bezorgen door heel Nederland en geen minimum orderbedrag te hanteren. Voor de fulfilment en bezorging werkt Stockon samen met PostNL.