AT&T en Amazon Web Services (AWS) brengen samen een reeks innovatieve oplossingen voor het Internet of Things (IoT) uit om bedrijven slagvaardiger te maken in de steeds meer data-gestuurde wereld. Doel van de samenwerking is zakelijke klanten in staat te stellen op eenvoudige wijze IoT-oplossingen in te zetten, zodat ze hun bedrijfsprocessen kunnen verbeteren en wereldwijd grote aantallen apparaten kunnen beheren.
AT&T en AWS werken momenteel aan een LTE-M Button die ondersteund wordt door het mobiele Amerikaanse LTE-M-netwerk van AT&T en gebruikmaakt van de onlangs aangekondigde AWS IoT 1-Click-service. Handelingen als het bestellen van kantoorartikelen of indienen van serviceverzoeken worden daarmee letterlijk een kwestie van een druk op de knop.
De LTE-M Button is binnenkort beschikbaar en laat zich eenvoudig configureren en gebruiken, ook waar geen WiFi voorhanden is. Met de button kunnen bedrijven en ontwikkelaars hun processen en workflows eenvoudig integreren met AWS IoT, AWS Lambda, Amazon DynamoDB, Amazon Simple Notification Service (Amazon SNS) en tal van andere AWS-oplossingen.