Vanaf de CES in Las Vegas belandde een interessant nieuwtje in onze mailbox. De smart home app Triggi gaat verder onder een nieuwe naam. Na twee jaar van internationale groei is het tijd om door te gaan met een toegankelijke naam die beter past bij de ambitie om alles met alles te verbinden, vindt het Amsterdamse bedrijf. In 2016 lanceerde de start-up een dienst en een app om internet-apparaten te koppelen en met elkaar te laten samenwerken.
Het is nu 2 jaar verder. De Triggi-app is gedownload door meer dan 20.000 gebruikers en dit aantal groeit hard. Het bedrijf heeft ook prijzen gewonnen met de app. Leveranciers van slimme apparaten en diensten sluiten hun systemen bij Triggi aan. De start-up heeft onlangs een mooie nieuwe investering weten op te halen, waarmee hij een nieuwe fase ingaat.
Met deze nieuwe fase neemt het bedrijf afscheid van de naam Triggi. Door velen werd deze naam toch nog wat technisch gevonden, terwijl het juist de bedoeling was ingewikkelde techniek toegankelijk te maken voor een breed publiek. De knipoog naar tricky was leuk, maar iets wat tricky is, is niet altijd positief. Maar vooral: de ambitie van de onderneming gaat verder dan het koppelen van slimme apparaten, ook digitale diensten wil men met elkaar kunnen verbinden. Met het nieuwe jaar en de nieuwe fase die Triggi ingaat, wordt gekozen voor een nieuwe naam: Triggi wordt Olisto.
Olisto is volgens het bedrijf ‘een frisse en toegankelijke naam die beter past bij onze ambitie om alles met alles te verbinden’. Apparaten die met Olisto werken zijn onder meer Toon, Nest, Philips en KlikAanKlikUit. De dienst heeft twintigduizend gebruikers in circa vijftig landen.