De Cognitive Arbitrator is een nieuwe AI-oplossing die één van de grootste consumentenproblemen van vandaag de dag oplost: je opnieuw de specifieke woordenschat en functies van al je virtuele assistenten eigen moeten maken en onthouden. Dit product van Nuance verbindt en integreert naadloos via één enkele interface verschillende virtuele assistenten, diensten van derden en contentdiensten. En het doet dat net zo eenvoudig in de connected car en smart home als in het ecosysteem van het Internet of Things (IoT). Demo’s van de Cognitive Arbitrator worden gegeven op de CES 2018, later deze week in Las Vegas.
De Cognitive Arbitrator staat centraal in de visie van Nuance op een wereld waarin diverse virtuele assistenten samenwerken door middel van slimme en doeltreffende Conversational AI, in het voordeel van de eindgebruikers. De Cognitive Arbitrator van Nuance steunt op AI om één enkele slimme hub te creëren die de vragen en commando’s van gebruikers hoort, begrijpt en doorstuurt naar de assistent of content-dienst die het meest geschikt is om een bepaalde taak uit te voeren. Zo kan een bestuurder aan de intelligente assistent in zijn auto vragen om hem naar een bestemming te leiden of om muziek te streamen. Andere verzoeken – die bijvoorbeeld verband houden met winkelen, maaltijden bestellen of bankzaken – worden doorgestuurd naar andere assistenten van derden.
“Tegen 2020 communiceren consumenten via virtuele assistenten met niet minder dan 26 miljard slimme, connected devices. Iedere assistent heeft intelligente, gespecialiseerde functies, maar is maar zelden in staat om met andere assistenten te praten of samen te werken om smart devices beter te laten functioneren. En het is de consument die daarvan de dupe is. Bovendien staan merken voor de keuze: ofwel bouwen ze hun eigen, gespecialiseerde assistenten, ofwel maken ze gebruik van open, veelzijdige assistenten,” aldus Kenneth Harper, Vice President Emerging Solutions van Nuance.
Hij vervolgt: “De Cognitive Arbitrator van Nuance biedt met zijn brede functionaliteit een antwoord op die uitdaging. Hij helpt onze klanten om zich te onderscheiden van hun concurrenten, omdat zij hun eindgebruikers een unieke ervaring kunnen bieden in de omgang met virtuele assistenten. Tegelijk verhoogt hij de functionaliteit van diensten door zijn interoperabiliteit met andere assistenten. Dit is een win-winsituatie voor iedereen in het ecosysteem en vooral voor de consumenten die de producten en diensten van onze klanten gebruiken.”
De Cognitive Arbitrator helpt de virtuele assistenten van Nuance om direct aansluiting te vinden bij andere populaire virtuele assistenten die rechtstreeks in contact staan met consumenten. Nuance integreert bijvoorbeeld momenteel Nina, zijn sterk gespecialiseerde assistent voor mobiele klantenservice, met Alexa van Amazon en kondigde vorige week ook Nina for Google Home aan.
De Cognitive Arbitrator is nu beschikbaar als onderdeel van het Nuance Virtual Assistant Platform. Op dit platform zijn diverse oplossingen van Nuance gebaseerd, zoals Dragon Drive, applicaties voor een slimme woning, Nina (de virtuele assistent voor consumentencontacten) en de Dragon Medical Virtual Assistant. Je vindt Dragon Drive op dit moment in meer dan 40 talen en in meer dan 200 miljoen auto’s van onder andere Audi, BMW, Daimler, Fiat, Ford, GM, Hyundai, SAIC en Toyota.
Nuance levert intelligente en geautomatiseerde AI-oplossingen aan ondernemingen wereldwijd. Meer dan 6.500 bedrijven maken gebruik van de selfservice technologie van Nuance, waarmee jaarlijks zo’n 16 miljard transacties plaatsvinden.