Panasonic wil de markt van professionele airconditioningsystemen veroveren. Het Zuid-Koreaanse bedrijf realiseerde de afgelopen jaren wereldwijd een flinke groei in de markt voor airconditioningsystemen. Panasonic zit niet stil en heeft de ambitie om die groei door te zetten. Ook in Nederland.
Daar is een finetuning van het distributienetwerk voor nodig en een forse investering in personeel. Wereldwijd wil Panasonic 50 procent meer personeel aantrekken. Ook bij de Nederlandse organisatie van het bedrijf zijn deze ambities te horen. “De kwaliteit van de producten vormt de basis van alle ambitie”, zo zegt sales manager Kees Staal tegen K&L. “De commerciële aircoproducten hebben een hoge potentie, en die wordt gerealiseerd. We zijn niet voor niets marktleider als we kijken naar COP’s, dus de hoogste efficiëntie.”
Productmanager Ildert Burghout vult aan: “Ook de nieuwe cloud-oplossingen van Panasonic hebben grote belangstelling vanuit de markt. De mogelijkheid om vanaf afstand verschillende locaties te beheren, biedt veel voordelen. Met name voor retailketens met meerdere vestigingen kan dit een grote kostenbesparing opleveren. Daarnaast zorgt monitoring op afstand ervoor dat preventief onderhoud mogelijk is.”