LockState bracht een slechte update uit waardoor slimme sloten niet meer waren te openen op afstand. Daardoor zijn gebruikers ouderwets aangewezen op de fysieke sleutel om de deur open te maken. De fabrikant heeft een oplossing geboden, maar het kan weken duren voordat de fout is hersteld.
Met de update waren niet alleen de sloten niet meer te openen, ook de verbinding naar de servers van de fabrikant werd verbroken. Daardoor kon het probleem niet op afstand verholpen kon worden, zo meldt BleepingComputer. De sloten konden nog wel handmatig worden geopend, maar virtuele sleutels zijn van belang voor bijvoorbeeld airbnb-plekken waar er geen persoonlijke sleuteloverhandiging is.
LockState zegt dat ongeveer 500 klanten last ondervinden van het probleem. Gebruikers kunnen het slot opsturen naar de fabrikant zodat om de firmware te herstellen, zo blijkt uit een verzonden brief van LockState aan klanten. Deze oplossing duurt ongeveer een week. Klanten kunnen er ook voor kiezen om het hele slot te vervangen voor een nieuw type, alleen duurt dit twee weken.
@lockstate Your firmware update bricked at least 500 locks. Very costly. Replacement in 14-18 days? Email response over 12 hours? Not OK.
— Coffee Review (@coffeereview) August 8, 2017