Eneco gaat haar slimme thermostaat Toon installeren in het zuiden van het land en de energieleverancier heeft ESAS gevraagd om dat te realiseren. Een belangrijke reden dat de keuze op ESAS is gevallen, zou zijn omdat het installatiebedrijf gebruik maakt van een geautomatiseerde planner voor operaties en logistiek. Dat kan met de Service Cruiser, het online service platform van ESAS.
De Service Cruiser is sinds januari 2016 in gebruik. Dit managementsysteem voor het veldwerk houdt alle werkzaamheden en logistiek bij met software in de cloud. De software automatiseert werkprocessen zoals het boeken van afspraken, logistiek, notificaties van klanten, capaciteitsmanagement en rapportages. Dit systeem zal straks ook gebruikt worden bij de installatie van Toon in huishoudens in zuidelijk Nederland.
Naast dat automatisering in werkprocessen alleen maar is toe te juichen, is het ook belangrijk om als installateur op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in een snel veranderende wereld. Dat hebben ze bij ESAS ook in de gaten, daarom heeft de field partner een zogenaamde ’train de trainer’ programma opgesteld. “ESAS gaat zelf op zoek naar de juiste monteurs met de nodige kennis en multidisciplinaire vaardigheden”, zegt Cees de Haan, managing director bij Eneco Installatiebedrijven. “Ze krijgen vier keer per jaar een update, meestal via de ‘train de trainer’ methode: iemand van ESAS komt bij ons de opleiding volgen en organiseert daarna een interne training bij ESAS. Voor die ambitie is het essentieel dat we kunnen rekenen op een stabiele field services partner, die voor elke interventie de meest geschikte medewerker met de juiste vaardigheden levert. De service moet perfect zijn voor klanten van Toon.”