Patrick Spence is sinds enkele weken CEO bij Sonos en hij laat er bepaald geen gras over groeien. Hij heeft een missie voor zijn onderneming: er moet nieuw leven worden geblazen in het onafhankelijke bedrijf nu het wordt geconfronteerd met concurrentie van de grootste bedrijven in de wereld. In een brief aan zijn medewerkers laat hij weten dat er meer moet worden samengewerkt om te overleven.
Sonos maakt thuisspeakers en laat dat nu net het gebied zijn waar Amazon’s Echo en (in mindere mate) Google Home hun territorium aan het uitbreiden zijn. Sonos is tot dusver redelijk afwachtend geweest terwijl Amazon en Google grote stappen vooruit aan het maken zijn. De strategie van nieuwe topman Spence is om vriendjes met iedereen te worden, zo laat hij weten in een memo, die in handen is gekomen van The Verge.
‘Wat ons hier heeft gebracht, is niet genoeg om ons door de volgende fase te loodsen. We weten dat het thuisleven meerdere services nodig heeft’, schrijft Spence aan zijn medewerkers. In plaats van samen te werken met één bepaalde partij, zegt hij dat Sonos met iedereen wil samenwerken, zoals het al doet met streaming apps voor muziek. ‘Hetzelfde gaan we nu doen met stemassistenten, waarbij we alle services kunnen bieden die elk huis nodig heeft.’ Sonos werkt al aan een integratie met Amazon Alexa en het lijkt erop dat andere services snel zullen volgen.