Elektronicawinkels hebben te weinig kennis van domotica, terwijl dat een steeds belangrijker onderdeel wordt. Dat stelt Rudirick de Jong, oprichter van ElectroStyling. “Er is een kloof tussen retailers en installateurs, waar wij in zijn gedoken.”
Onderzoek heeft uitgewezen dat consumenten steeds meer geïnteresseerd raken in slimme woningen. Maar elektronicawinkels spelen daar nog onvoldoende op in. Medewerkers hebben vaak nog geen benul van de mogelijkheden. Met ElectroStyling wil De Jong de retailers handvatten geven om beter te kunnen adviseren.
Het adviesbureau heeft ondertussen vijftien medewerkers opgeleid. Het bedrijf geeft les in marketing, promotie en ondersteuning bij het slim maken van de woning van de klant. Het doel is om in 2020 binnen dertig minuten overal een medewerker beschikbaar te hebben die een certificering heeft van ElectroStyling. “En misschien ook wel iedere Belg, want we zijn nu ook voorzichtig in België aan het kijken”, besluit De Jong tegenover RetailWatching.